طراحی بسته بندی

چرا باید بیشتر به بسته بندی محصولتان دقت کنید؟

بسته بندی علاوه بر حفظ کیفیت محصول پیش از رسیدن آن به دست مصرف کننده رسالت دیگری نیز بر عهده دارد. یک بسته بندی خوب سریع ترین ابزار شما برای تبلیغات و معرفی محصول به مشتریان است. ابزاری که یک مشتری جدید را راغب به خرید محصول شما میکند و برای مشتریان قدیمی تر نقش تابلوی اعلانات را دارد. مشتریانی که پیش از مصرف محصولتان شناختی از کیفیت آن ندارند به کیفیت و احساسی که  از بسته بندی محصول شما میگیرند اعتماد میکنند. برای مشتریان جدید تنها محصولی جذاب و با کیفیت نمود میابد که در بسته بندی خوب و با کیفیتی پیچیده شده باشد.

یک بسته بندی خوب چه مشخصاتی را باید داشته باشد؟

با اینکه شناخت مشتریان از شما مهمترین دلیل آنها برای خرید محصولاتتان است اما بسنده کردن به مشتریان قدیمی چندان سیاست درستی نیست.  طراحی بسته بندی به پارامترهای بسیاری وابسته است که از جمله آنها باید به وزن، رنگ، فضای پرت درونی و بیرونی اشاره نمود. بسته بندی علاوه بر زیبایی باید کارا و ارزان باشد که اولا قیمت تمام شده تولید محصول و ثانیا قیمت تمام شده عرضه محصول به مشتریان را به حداقل برساند. از سوی دیگر سرباری بر هزینه ی حمل و حجم در زمان نگهداری وارد نکند.

در طراحی یک بسته بندی خوب باید به نکات فراوانی دقت داشت. نکاتی که نهایتا باعث رسیدن به نتیجه ای بهینه برای تولید کننده محصول و خریدار آن میشوند.

  • یک بسته بندی باید به بهترین نحو ممکن محصول را در خود جای دهد. امن باشد و تا حد بسیاری از آسیب رسیدن به محصول پیشگیری کند.
  • خریدار محصول از استفاده از بسته بندی راضی باشد. بسته بندی نباید به هر شکل آزاردهنده باشد. دربی که سخت باز شود یا دیگر بسته نشود، بسته بندی بسیار سنگین یا بسیار سبک، بسته بندی غیر قابل شستشو برای محصولی که خودش عامل کثیف شدن بسته بندی باشد چندان دوست داشتنی نیستند.
  • دیده شدن بسته بندی در قفسه فروش یکی از مهمترین الزامات بسته بندی است. انتخاب رنگ، اندازه، مقیاس و جنس بسته بندی اهمیت فراوانی در دیده شدن آن دارد.
  • بسته بندی باید خریدار را وسوسه کند. نمایش قدرت برای ابزارآلات یا طعم برای مواد غذایی باعث وسوسه شدن مشتریان میشود.
  • طراحی بسته بندی باید به شکلی باشد که بستن و باز کردن آن زمان چندانی را از کارگران تولیدکننده نگیرد. هزینه های جانبی یک بسته بندی شامل هزینه های حمل و اجرا باید به کمینه ترین حالت ممکن برسند.
  • بسته بندی باید به نحوی طراحی شود که کمترین آسیب را در طی مدت زمان استفاده ببیند. حمل بسته ها بر روی پالت یا مادرکارتن ها میتواند آسیب های فراوانی به بسته های سنگین وزن بزند.
  • بسیاری از بسته ها نیازمند سوراخ های تهویه میباشند. این سوراخ ها علاوه بر اینکه نباید کارایی بسته را تحت الشعاع قرار دهند نباید جلوه ظاهری را نیز خدشه دار کنند.

دقت به کارایی بسته بندی و هزینه تمام شده آن در سایه نحوه استفاده و نیازهای مشتری مهمترین الزام طراحی بسته بندی است. طراحان و گرافیستهای مجرب گروه پویش با تجربه چندین ساله در زمینه طراحی بسته بندی و آشنایی با انواع سیستم چاپ و تولید بسته بندی آماده طراحی و اجرای انواع بسته بندی هستند.

 

ثبت سفارش

پیش از هرگونه فعالیت تبلیغاتی پیشنهاد میکنیم جهت بالا رفتن راندمان و همچنین ایجاد ادبیات مشترک در طراحی و تولید این صفحه را با دقت مطالعه نمائید.

All Rights Reserved 2000-2020
Designed by 3DQuest